In memoriam Ormos Mária
2019. december 09. írta: Dzsingisz/phd

In memoriam Ormos Mária

Kedves Barátaim, Olvasóim!

Szomorú apropóból írok: a mai napon 89 éves korában elhunyt Ormos Mária történész, a Magyar Tudományos Akadémia doktora, a Pécsi Tudományegyetem egykori tanára, rektora.

Szerencsésnek tartom magam, hogy abban a korszakban szélesíthettem ismereteimet a történettudomány rengetegében, amikor még Ormos Mária, Kosáry Domokos vagy Katus László szavait személyesen is meghallgathattam. Ahogy több egykori oktatóm, ők is nagy hatást gyakoroltak rám. Nem csak szakmai felkészültségükkel, hanem széles látókörükkel, lebilincselő előadásmódjukkal és azzal a szemlélettel, ami mindig a tudományt és tudományos igényességet helyezi előtérbe.

Megtanultam tőlük, hogy kell jól és igazat mondani és, hogy ennél a kettőnél nincs fontosabb szempont egy tudományos munkában. Megtanultam tőlük az alázatot, kitartást és hitet, ami nélkül nincs semmilyen tudományos tevékenység. Olyan hálával tartozom nekik, melyet mától személyesen sajnos már egyiküknek sem tudok kifejezni, de azért tehetek, hogy az emlékük még sokáig ne halványuljon el.

Ég Önnel Tanárnő!

A bejegyzés trackback címe:

https://rega-sztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr1515345390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása